dinsdag 16 juni 2015

Voedingskussen haken

Voedingskussen




Ik ben een tijdje geleden gevraagd om een hoes voor een voedingskussen te haken. 
Dat dacht ik wel even te doen, maar was toch moeilijker dan ik dacht. 

Uiteindelijk heb ik de rechte stukken gehaakt door middel van stokjes te haken. Toen de bocht kwam, heb ik de toer in drieën verdeeld en de toeren gehaakt met vasten, halve stokjes en hele stokjes. 

Ik heb twee delen gemaakt in de vorm van het kussen en vervolgens de omtrek gehaakt met vasten, zodat ik de twee delen makkelijk aan elkaar kon zetten. Om ervoor te zorgen dat de hoes gewassen kon worden, heb ik er een rits in gehaakt, de werkwijze heb ik gevonden op deze website

En dit is het eindresultaat!
Ik kan er geen patroon bijdoen, omdat elk voedingskussen anders is, maar het is gewoon een kwestie van beginnen en regelmatig op het kussen leggen, zodat je de vorm volgt. 

Succes met het maken van je eigen kussen, laat een berichtje achter met een foto als je er een gemaakt hebt!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten